Passeig Tolrà, 22 - Castellar del Vallès

937 145 385

Fomentem el gust per la lectura

Fomentem el gust per la lectura

En un món cada vegada més tecnològic, la literatura sembla quedar en un segon pla. Però els llibres són una eina poderosa, ja que ens ensenyen a pensar, i pensar és la millor arma contra la intolerància i la ignorància.

🤝 Família i escola tenim un paper clau: des de petits, podem acompanyar els infants a crear un hàbit lector que els marqui de per vida. Com deia Emili Teixidor:
“La literatura és l’art que proporciona paraules precises, exactes, genuïnes que ens ordenen, ens curen, ens expressen i ens humanitzen.”

📖 Com fomentem el gust per la lectura a l’ESO?

Des de l’àmbit de llengües organitzem un munt d’activitats que fan de la lectura una experiència viva, activa i creativa:

🔸 Sessions de recomanació de lectures amb la bibliotecària del municipi: des dels grans clàssics fins a autors contemporanis.
🔸 Laboratori de lectura (novetat aquest any!):

  • Lectura de Frankenstein.
  • Simulació d’un judici al monstre: arguments a favor i en contra, grups d’acusació, defensa i jurat popular.
  • Una activitat reflexiva i divertida que trenca amb la lectura tradicional obligatòria!

🌟 Altres activitats literàries vivencials:

Lectures dramatitzades de textos literaris.
Representacions teatrals d’autors estudiats a classe.
Rutes poètiques pel municipi, com la Ruta Arús.
Fòrums de lectura, dins el projecte Autors a les aules (ILEC).
Booktubers i booktrailers, creant vídeos per promoure llibres entre els companys.
Creació de cartells publicitaris que incentivin el gust per la lectura.
Concursos literaris i creatius, com:

Activitats reals amb impacte real

El nostre objectiu és clar: que la creació literària vagi més enllà de les aules. Les produccions dels alumnes no són només corregides i puntuades, sinó que es treballen per compartir-les:
👩‍👩‍👧‍👦 Amb els companys i famílies.
🌍 Amb xarxes socials d’entitats culturals.

D’aquesta manera, les activitats esdevenen autèntiques i valuoses, i no merament escolars.

Llegir ens fa humans, creatius i feliços

Parafrasejant José Antonio Marina: la lectura ens fa gaudir, ens permet crear, comunicar i expressar. I aquest és el millor camí per fer dels nostres joves persones més feliços i plenes. 💫

📚 Que el gust per la lectura sigui una porta oberta a mil mons possibles!

CreaEscola Quality Certificate for Education Website