Passeig Tolrà, 22 - Castellar del Vallès

937 145 385

Educació infantil

Educació Infantil (I3, I4 i I5)

Acollim els alumnes en un entorn proper i familiar. Estimulem el desig de preguntar-se i de voler saber, tot fent d’aquest desig el motor de la motivació per a l’aprenentatge. Donem molta importància al vincle emocional i els hàbits, per tal d’aconseguir un bon desenvolupament personal i desvetllar totes les potencialitats intel·lectuals de la persona. Contribuïm al desenvolupament físic, afectiu, social i intel·lectual a través de metodologies globalitzades que afavoreixen un aprenentatge cooperatiu, lúdic i significatiu.

Projectes de l’etapa

Racons d’aprenentatge

El treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en petits grups, realitzen activitats simultànies de manera autònoma. És una manera de treballar  més creativa i flexible, en la qual el paper del mestre és dinamitzar els aprenentatges i animar els alumnes a participar en tots els espais d’activitat i aprenentatge.

Ambients d’aprenentatge

Els ambients són uns espais per aprendre a ser i a actuar de manera autònoma; per aprendre a pensar i a comunicar; i també per descobrir i tenir iniciativa.

Proporcionem cinc ambients per on els infants van passant al llarg de l’any, en grups internivells (d’I3, I4 i I5), dos cops per setmana:

  • L’ambient de llum i foscor, on experimenten amb ombres, taules de llum, llanternes…
  • L’ambient artístic, on es desenvolupen arts plàstiques, creacions artístiques, mandales…
  • L’ambient teatral, on es treballen les arts escèniques i l’expressió oral.
  • L’ambient naturalista, on hi ha una experimentació amb elements naturals.
  • L’ambient constructor, dirigit a la creativitat i a la imaginació a l’hora de construir.
Padrins de lectura

Els Padrins de Lectura és un projecte important tant per als alumnes d'I5 com per als de P6. Cada alumne d’I5 té un padrí o padrina de lectura de P6, amb el qual realitza activitats relacionades amb la lectura d’un llibre (que llegeixen junts) amb una freqüència quinzenal. La relació que s’estableix entre padrins i fillols és molt especial i beneficiosa en ambdós sentits. Per als més petits, els “seus” padrins i padrines són un model de comportament, actitud i gust per la lectura. Els fillols, per als alumnes més grans, esdevenen algú molt especial a qui acompanyar, motivar i animar en aquest viatge lector, que dura tot el curs, i que fomenta la relació entre els alumnes de diferents cicles.

Robòtica

A infantil endinsem l’alumnat en el món de les Bee-bots. És una eina perfecta per al control de l’ensenyament i aprenentatge del llenguatge direccional i de la programació. Seguim amb el Park Steam de LEGO, una eina educativa que desperta la curiositat natural de tots els nens i nenes a través de la creació, l’exploració i la investigació de manera primerenca al voltant de la ciència, la tecnologia, la ingenieria, l’art i les matemàtiques.

Matèries complementàries

Com a escola concertada, a FEDAC Castellar oferim una sèrie d’activitats complementàries que reforcen el nostre projecte educatiu i ens ajuden a formar alumnes encara més competents globalment.

A l’etapa d’educació infantil, les activitats complementàries són:

  • Play Room
  • Psicomotricitat en anglès
  • Let’s Experiment
  • Games
  • LideratgeS (LeaderInMe - LEM)
  • TUtopia / Emmaús (interioritat)

Consulta els detalls de les matèries complementàries

Contacta amb nosaltres

Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de la fundació.