Passeig Tolrà, 22 - Castellar del Vallès

937 145 385

El valor del propi lideratge i la responsabilitat social

El valor del propi lideratge i la responsabilitat social

A l’escola treballem l’autolideratge, o “Leader in Me” (Líder en Mi), el qual és un enfocament educatiu i de desenvolupament personal que posa èmfasi en el desenvolupament d’habilitats de lideratge i habilitats socioemocionals en els estudiants des de les etapes més primerenques de la seva educació. Aquest concepte es basa en la idea que tots els estudiants tenen el potencial de ser líders d’ells mateixos i de la seva comunitat.

El valor del lideratge va més enllà de la direcció dels alumnes; implica cultivar una cultura de responsabilitat social i emocional tant entre els alumnes com entre les famílies i la pròpia escola. Ho treballem des dels 7 hàbits de les persones altament efectives, (una filosofia desenvolupada per Stephen Covey), així com en una comprensió profunda de les emocions i la importància de la TUtopia.

Els i les alumnes de l’escola, mitjançant la comprensió i pràctica dels 7 Hàbits, desenvolupen habilitats de lideratge, com la proactivitat, començar amb un objectiu en ment, la gestió del temps, prioritzar el més important, pensar en “guanyar-guanyar” i buscar primer comprendre abans de ser comprès. Aquests hàbits fomenten la responsabilitat personal essencial per a un lideratge intern que contribueixi al bé comú de l’aula i la comunitat escolar.

La responsabilitat social, tant dels alumnes com de les seves famílies, és un altre aspecte vital. La participació activa en projectes comunitaris i l’adopció de pràctiques sostenibles contribueixen a una educació integral que transcendeix els límits de l’aula. Des de l’escola participem a projectes socials, fem serveis comunitaris del nostre entorn, etc.

Les emocions també juguen un paper vital en el lideratge escolar. Des de l’escola vetllem perquè els infants aprenguin a identificar i gestionar les seves emocions de manera saludable, així com a comprendre les emocions dels altres. Això fomenta l’empatia, la comunicació efectiva i la resolució constructiva de conflictes, creant un entorn escolar més harmoniós, respectuós i amb un clima de benestar. Des de l’escola ho desenvolupem de manera transversal, des de totes les àrees i per a tothom (des de la Comunitat de Petits fins a la Comunitat de Joves).

Finalment, la recerca i sentit complementa aquesta visió integral del lideratge escolar. A través de la TUtopia que treballem a l’escola, promovem el creixement personal, la reflexió ètica i espiritual, i la solidaritat amb els altres. Aquest enfocament cap a l’interior, i el treball de les diferents tradicions de saviesa, enforteix la relació entre els alumnes, les famílies i l’escola, i reforça la importància de la responsabilitat social i emocional en tots els aspectes de la vida escolar.

En conclusió, el valor del lideratge a l’escola es manifesta en la pràctica dels 7 Hàbits, la gestió de les emocions, la responsabilitat social i la participació en activitats més espirituals i d’interioritat. Aquest enfocament integral de les Escoles FEDAC contribueix al desenvolupament de ciutadans conscients, responsables i amb la capacitat de liderar positivament en tots els àmbits de la seva vida.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website