Passeig Tolrà, 22 - Castellar del Vallès

937 145 385

Com es fa l’adaptació dels més petits de l’escola?

Com es fa l’adaptació dels més petits de l’escola?

A l’escola, un dels moments més importants és l’arribada dels infants d’I3, els més petits del centre. L’adaptació d’aquests alumnes és un procés molt acurat que té com a objectiu que els nens i nenes se sentin segurs, acollits i a gust en el seu nou entorn escolar. Potser sou famílies que ja formeu part de la comunitat educativa o potser sou nouvingudes i voleu saber com ho fem. A continuació, us expliquem com es desenvolupa aquest període d’adaptació.

Des del primer dia, es prepara una adaptació progressiva d’horaris. Durant la primera setmana, els infants assisteixen només en horari de matí, donant-los l’oportunitat de familiaritzar-se amb l’aula, les mestres i els companys d’una manera relaxada. A més, les famílies tenen l’opció de continuar amb aquesta jornada reduïda a les tardes si consideren que és el més adient per al seu fill o filla. Això permet que els nens i nenes puguin adaptar-se al ritme escolar sense pressió i de manera individualitzada.

A l’aula d’I3, durant les primeres setmanes, es combina el joc i el gaudir, amb la introducció de rutines senzilles, sempre buscant que l’experiència dels infants sigui agradable i enriquidora. Els primers dies, el joc té un paper central, ja que és una eina essencial per explorar l’entorn i establir vincles amb els altres. Les mestres anem marcant petites rutines que ajuden els infants a familiaritzar-se amb el dia a dia de l’escola, però sempre respectant el seu ritme individual.

Per garantir un acompanyament òptim, durant el primer mes hi ha dos o tres educadores a l’aula, com a mínim, de manera constant. Això permet que cada infant tingui un suport proper i dedicat, facilitant que el procés d’adaptació sigui tan suau com sigui possible. A més, es duen a terme entrevistes individuals amb les famílies per conèixer millor les necessitats, els interessos i els hàbits de cada alumne, establint una relació de confiança entre l’escola i les famílies.

La comunicació amb les famílies és clau durant aquest període. Es manté una relació fluida i constant per informar sobre l’evolució de l’infant i es comparteixen fotografies i moments significatius del dia a dia a l’aula, de manera que els pares i mares puguin veure com els seus fills i filles gaudeixen de l’escola.

L’objectiu principal d’aquest procés d’adaptació és que els nens i nenes se sentin còmodes i segurs, i que gaudeixin d’una experiència positiva en aquesta nova etapa de la seva vida. Ens esforcem perquè aquesta transició sigui suau i plena d’afecte, perquè l’inici de l’aventura escolar sigui un record ple de somriures, aprenentatges i comencin a sumar els moments memorables de les Escoles Fedac.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website