Donem resposta als reptes del món actual
Passeig Tolrà, 22 - Castellar del Vallès
937 145 385
Mai us heu preguntat què és un APS? Sabeu què és un pictograma?
Us heu parat a pensar que és el SAAC?
Hola a tots i a totes, som els i les alumnes de P6 de l’escola FEDAC Castellar i us volem explicar el projecte que hem dut a terme durant la Setmana Cultural de l’escola. Tots i totes les alumnes de primària de l'escola hem estat treballant diferents projectes APS relacionats amb els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible).



Què és un APS? Doncs són les sigles d'Aprenentatge i Servei. Es tracta d'un projecte on es combinen els aprenentatges amb el servei a la comunitat. És a dir, que durant aquest projecte ens hem format i hem treballat amb necessitats reals del nostre entorn per poder-lo millorar.
A P6 ens va tocar l’ODS 10: Reducció de les desigualtats. Per fer el projecte vam investigar sobre l’accessibilitat cognitiva, que consisteix a fer que els espais, els productes i la informació siguin fàcils d'entendre i d'utilitzar per a totes les persones. Per a entendre-ho millor, podeu mirar el vídeo enllaçat.
Vam descobrir que hi ha persones que per diferents causes utilitzen altres sistemes de comunicació, com per exemple el SAAC (Sistemes Augmentatius i Alternatius de Comunicació). Per entendre-ho millor, el SAAC són maneres d'expressió diferents del llenguatge parlat o escrit, com per exemple, amb l’ús de pictogrames. Per si encara no ho sabeu, un pictograma és un dibuix simple, amb colors poc llampants i fons neutres, que serveix per transmetre informació de manera visual, ràpida i universal, sense necessitat de paraules.
Amb tota aquesta informació, vam analitzar l’escola per veure si era accessible cognitivament. Ens vam adonar que no ho era prou! Molts rètols només estaven escrits amb lletres (i no tothom sap llegir o entén l'idioma) o estaven posats massa alts perquè els nens i nenes més petits els poguessin veure bé.
Per solucionar-ho, vam decidir omplir l'escola de pictogrames. Vam treballar amb la web d'ARASAAC (el Portal Aragonès de la Comunicació Augmentativa i Alternativa), on vam trobar tot allò necessari per poder donar el servei a la comunitat: la nostra escola.
El nostre procés ha estat:
A partir d’ara, quan camineu per l’escola, podreu veure aquests pictogrames que tots i totes nosaltres hem enganxat. Creiem que tothom té el mateix dret a tenir una escola on es pugui moure fàcilment i sentir-se inclòs. Si us plau, si en trobeu algun per terra, porteu-lo a secretaria per poder-lo tornar a posar al seu lloc.
Esperem que us hagi agradat molt el nostre projecte!
Us animem a fer un món més accessible!



25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola